Tjenestevilkår for 123 Bedrift
Sist oppdatert: 07.06.25
Ved å bestille tjenester fra 123 Bedrift samtykker kunden til følgende vilkår og betingelser:
1. Generelt
123 Bedrift leverer digitale tjenester og løsninger til bedrifter og privatpersoner. Disse vilkårene gjelder for alle tjenesteavtaler inngått med 123 Bedrift, med mindre annet er skriftlig avtalt.
2. Bestilling og aksept
En tjenesteavtale trer i kraft når kunden har mottatt og godkjent et digitalt tilbud fra 123 Bedrift. Ved godkjenning anses avtalen som bindende.
3. Bindingstid
Alle løpende serviceavtaler har en minimum bindingstid på 1 måned. Avtalen fornyes automatisk med én måned av gangen dersom den ikke sies opp skriftlig innen 7 dager før ny periode.
4. Betalingsbetingelser
-
For alle prosjekter og tjenester kreves det 50 % forskuddsbetaling ved godkjennelse av tilbud.
-
De resterende 50 % faktureres ved ferdigstillelse av prosjektet eller levering av avtalt tjeneste.
-
Ved forsinket betaling påløper renter i henhold til gjeldende lovgivning.
5. Avtaleoppstart
Tjenesten anses som igangsatt straks tilbudet er sendt og bekreftet av kunden. Dette gjelder også serviceavtaler, som begynner å løpe umiddelbart etter godkjenning av digitalt tilbud.
6. Oppsigelse og kansellering
-
Serviceavtaler kan sies opp skriftlig etter utløp av bindingstiden.
-
Ved kansellering etter påbegynt arbeid eller levert forskuddsbetaling, refunderes ikke allerede betalt beløp.
7. Ansvar og begrensninger
123 Bedrift påtar seg ikke ansvar for indirekte tap, tap av inntekter eller skader som følge av bruk av leverte tjenester. Kunden er selv ansvarlig for å kontrollere og godkjenne alt innhold før publisering eller implementering.
8. Lovvalg og jurisdiksjon
Alle avtaler, tjenester og tvister mellom kunden og 123 Bedrift er underlagt norsk lovgivning. Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, skal saken behandles av norsk domstol, med verneting i 123 Bedrifts forretningskommune.